Daar Hoorden Zij Engelen zingen

Zelf heb ik op twee Christelijke scholen gezeten, en ben opgegroeid met de oude en nieuwe testament op school. En dat was op latere leeftijd geen straf. Toen ik toegaf dat ik in de wetenschap geloof, want zoals men weet is de wetenschap gebaseerd op feiten, en niet op aannames. Want vaak werd ik op straat uitgemaakt door de gelovigen: Jij gaat naar het vage vuur. Ik: Wat jij doet mag niet, want: Doe het niet wat u geschied, doe dat ook een ander niet. En daar had de gelovige niks van terug. Want je kunt ook te ver gaan met je obsessie. En val een ander niet mee lastig. Klaar! Het enige waar ik zelf het meest verbaasd over ben is het kerst en Paasverhaal. Want tijdens de geboorte van Jezus is Maria nog samen met Josef de Timmerman, en dat in de Palestijnse stad Bethlehem. Alleen tijdens het Paasverhaal, hoor je niks meer over Josef de Timmerman. Dus wat verklaard dat Maria waarschijnlijk weduwe was. En met de kruisiging van haar zoon dubbel weduwe. God geeft, en God neemt. En zelf ben ik ook van mening, dat je weet als er een hemel of hel bestaat, als je zelf niet meer leeft. En bang voor de dood ben ik ook niet. Want ik ben van mening dat als het licht uit gaat, dat het klaar is. Maar eerst ga ik het leven vieren met de feestdagen! Want het kan maar zo voorbij zijn. En ik hoop ook op vrede op aarde, en daar zijn wij met zijn allen verantwoordelijk voor. Alvast veel succes voor 2024.

Plaats een reactie